Nyhedsbrev efterår 2016
02-11-2016
Vi har siden sidst afsluttet årsregnskabet for 2015/16 med et fornuftigt resultat og med fokus på investeringer i fremtiden. En del af Hosta Industries’ strategiske målsætning er at geare hele organisationen til yderligere udvikling – dvs. fokusere på såvel kompetenceløft som teknologisk udvikling og investering i nyt materiel.
Kapacitet på alle fronter – sikring af levering og kvalitet
Vi har i løbet af det sidste år vækstet på alle fronter og tæller i dag ca. 80 medarbejdere. Vi har ansat flere medarbejdere i produktionen, hvor vi kører 24-timers drift, og der er kommet to nye medarbejdere til ordrebehandling og teknisk salgssupport, hvor Lisbeth Sørensen og René Hansen er klar til at tage imod vores kunders ordrer og forespørgsler. Alt sammen for at sikre en hurtigere responstid fra ordreindgang og tilbud til levering. Ud over netop respons og leveringstid er kvalitet det vigtigste parameter for vores kunder, og for at sikre at vi også fortsat følger med på dette område, har vi ansat Thomas Jonstrup som kvalitetstekniker. Han er dagligt med til at sikre de rette processer, og at vi kontinuerligt forbedrer os og følger med de stigende og mere og mere differentierede kvalitetskrav.
Teknologisk udvikling
Også inden for maskinparken udvikler vi os og er i skrivende stund i gang med installering af en ny HAAS VF5 vertikal fræser med 4. aksel, som skal bidrage til den øgede omsætning, der er i vores CNC afdeling. Den nye CNC-fræser dækker behovet for at kunne bearbejde større emner og have flere emner spændt op på én gang. Med et bearbejdningsområde på 1524 x 660 x 635 mm og en kraftigere maskine giver det nye muligheder inden for spåntagning og komplette leverancer. Med den seneste investering tæller maskinparken inden for CNC-spåntagning fire fræsere og én drejebænk. Kontakt os gerne, hvis du har konkrete forespørgsler inden for CNC-bearbejdning.
I den nærmeste tid skal vi afsted til EuroBLECH-messe i Hannover. Her skal fremtiden sikres ved, at vi er på forkant med løsninger inden for kantbuk og laserskæring. En vigtig del af fremtiden er udvikling af løsninger, hvor robotter kan højne produktiviteten samt reducere kostpriser. Vi har i den forbindelse også etableret et samarbejde med DIS (Dansk Ingeniør Service). De er specialister inden for innovativ ingeniørservice og skal i første omgang hjælpe med nye muligheder inden for robotsvejsning. Et samarbejde, der skal være med til at sikre optimale løsninger for vores kunder.
Lean – en strategi, der skaber værdi for såvel kunder som medarbejdere
For tre år siden begyndte vi på Hosta Industries at arbejde efter de første Lean-principper, og det har været en spændende rejse. Det er en rejse, der ikke er slut, men som fortsætter mange år frem i tiden. Det seneste tiltag er, at vi i august har uddannet en række Lean-ambassadører, hvor ialt 14 medarbejdere fra alle afdelinger har fået viden om og inspiration til Hosta Industries’ Lean-rejse. De skal være med til at sikre løbende forbedringer – lige fra tilbud til den færdige leverance. Det er vigtigt for os løbende at forbedre os, så vi sammen med vores kunder er parate til morgendagens udfordringer.
En del af rejsen handler om at få Hosta Industries’ strategiske ambition ud til alle medarbejdere, hvor fokus er at fastholde og tiltrække kunder til butikken. Nøgleord som kvalitet, leveringstid og produktivitet er bredt ud til hver enkelt medarbejder, der arbejder med fokus på dette hver eneste dag. På denne måde kan og vil 80 medarbejdere på daglig basis bidrage med forbedringer, der også skaber motivation og arbejdsglæde hos den enkelte medarbejder.
Vi går således efteråret i møde med mange spændende projekter og en fortsat tro på positiv udvikling i branchen. Følg os desuden på LinkedIn for at blive løbende opdateret på, hvad der sker hos os.